Forside » Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

 

Bestilling

Når du har afgivet din bestilling, vil du modtage en ordrebekræftelse pr. e-mail. Du vil modtage den endelige faktura, når din ordre er på vej til din valgte leveringsadresse med Post Danmark. Såfremt der måtte opstå en situation, hvor vi ikke kan imødekomme din ordre, vil du blive kontaktet af vores kundeserviceafdeling. Det er vigtigt, at du gemmer din faktura, da denne skal vedlægges, hvis du ønsker at returnere eller ombytte det købte samt i tilfælde af en reklamation.

Hvis du opretter en kundeprofil på vores webshop vil din ordrebekræftelse automatisk blive arkiveret under din profil. Derfor vil du kunne se din samlede ordrehistorik, hvilket kan være en fordel, hvis du mod forventning skulle have brug for at udnytte reklamationsretten.

Hvis du har yderligere spørgsmål angående køb af varer hos Perfectlysimple.dk, kan du kontakte os på info@perfectlysimple.dk.

Udsolgte varer:

Fortvivl ikke hvis den varer du ønsker at købe er udsolgt! Hvis du kontakter os, kan vi informere dig om, hvorvidt og hvornår varen igen kommer på lager og eventuelt skrive dig på vores venteliste.

Forbehold:

Vi tager forbehold for udsolgte varer, trykfejl, leveranceændringer fra vores leverandører samt forsinkelser, vi ikke kan kontrollere. Vi forbeholder os retten til at ændre priser, der måtte være fejlagtigt angivet i webshoppen.

Betaling og sikkerhed

Al betaling på Perfectlysimple.dk foregår via kreditkort. Alle transaktioner gennemføres af ePay, som er certificeres efter PCI-standarden, der kræver at flere end 200 sikkerhedspunkter overholdes. De kortoplysninger, du indtaster ved køb af varer på vores webshop, bliver sendt direkte til PBS i krypteret form (SSL) som kun du og PBS kan læse. Der er således ingen andre, der kan se eller gemme oplysningerne om dig. Ved køb med Dankort eller kreditkort trækkes beløbet fra din konto, når varen afgår fra vores lager. Det er muligt at betale med følgende kort:

  • Dankort
  • Visa
  • Visa Electron
  • MasterCard
  • Maestro
  • JCB
  • American Express

Alle priser på Perfectlysimple.dk er angivet i danske kroner (DKK) og er inklusiv moms og afgifter. De gældende priser fremgår på Perfectlysimple.dk på tidspunktet for ordreafgivelsen og fremgår af ordrebekræftelsen. Hos Perfectlysimple.dk opkræver vi intet gebyr for brugen af kreditkort.

Bemærk at nogle udenlandske banker kan pålægge et gebyr på transaktioner i vores webshop. Gebyret opkræves direkte af banken, og vi kan ikke refundere det. For flere informationer, kontakt venligst din bank.

Levering

Vi bestræber os på, at sende din ordre så hurtigt som muligt. Har vi din bestilling inden kl. 14.00 på hverdage, sendes den oftest samme dag. Din bestilling sendes dog senest 1-2 hverdage efter ordreafgivelsen. Alle ordre sendes med Post Danmark eller DAO og der tages forbehold for forsinkelser. Den forventede leveringstid vil på pakker til Danmark være mellem 1-4 hverdage. På pakker til udlandet vil den forventede leveringstid være 3-5 hverdage.

Vi sender på nuværende tidspunkt kun til Danmark og øvrige EU-lande.

Så snart din ordre har forladt vores lager, vil du modtage en e-mail med din faktura og din pakkes individuelle pakkenummer (Post Danmark), så du kan følge den, til den udleveres på din valgte leveringsadresse.

Ved ordreafgivelsen bedes du tage stilling til, hvilken form for levering du ønsker. Vi tilbyder fem forskellige;

  • DAO (pakkeshop nærmest din leveringsadresse): Vælg denne leveringsform, hvis du vil have din ordre sendt til den DAO pakkeshop, som ligger tættest på din leveringsadresse. Denne leveringsform er nyttig, hvis du ikke er hjemme til at modtage din ordre i hverdagene. Du kan se, hvilken pakkeshop der ligger tættest på her. Hvis du vil have ordren sendt til en anden pakkeshop, så angiv venligst dette samt hvilken den skal sendes til, i kommentarfeltet ved ordreafgivelsen. Fri levering på ordre over 999 kr. 
  • Post Danmark (privat): Vælg denne leveringsform, hvis du vil have din ordre sendt til din hjemmeadresse. Fri levering på ordre over 999 kr.
  • Post Danmark (kun erhvervsadresse): Vælg denne leveringsform, hvis du ønsker at få din ordre sendt til din arbejdsplads. Det kan ofte være en fordel at få sin ordre sendt til sin arbejdsplads (erhvervsadresse), da man således ikke skal ned og hente pakken på posthuset, hvis man ikke er hjemme til at modtage den, og derfor vil man modtage ordren hurtigere. Fri levering på ordre over 999 kr.
  • International: Alle ordre til udenlandske adresser i EU (Sendes gennem Post Danmark). Fri levering på ordre over 1500 kr.
  • Afhentning (i butik): Ordre afgivet på webshoppen kan afhentes på virksomhedens adresse efter aftale. Når du har afgivet din ordre vil vi kontakte dig på mail for at aftale med dig, hvornår din ordre er klar til afhentning. Hvis du vil være sikker på, at kunne hente din ordre samme dag er det en god ide, at kontakte os før du afgiver din ordre.

Fragtpriser

Danmark: Hos Perfectlysimple.dk er der fri levering på ordre over 999 kr. På ordre under 999 kr. tillægges et fragt og håndteringsgebyr på 50 kr. ved forsendelse med Post Danmark og 25 kr. ved forsendelse med DAO.

EU: Der er fri levering på ordre over 1500 kr. til udlandet. På ordre under 1500 kr. er fragt og håndteringsgebyret 200 kr.

Told og moms

Bestiller du fra et EU-land betales der dansk moms, men ingen told efter reglerne om varernes frie bevægelighed. Alle priser på Perfectlysimple.dk er inklusiv moms.

Returnering, ombytning og fortrydelsesret

Vi yder 14 dages fuld returret og fortrydelsesret gældende fra den dag, du modtager din ordre. Du skal blot udfylde retursedlen og vedlægge den i pakken sammen med varer som returneres. Retursedlen er vedlagt din ordre, når du modtager den. Varer skal returneres ubrugte, det vil sige i samme stand som ved modtagelsen, med hangtag og returmærkat siddende på. Varer uden hangtag og returmærkat tages ikke retur. Når vi har modtaget varen og godkendt returneringen, vil vi hurtigst muligt overføre købsbeløbet til din konto. Vi tilbagebetaler kun til det kreditkort, som varerne er blevet købt med. Endvidere skal du huske, at gemme din postkvittering, som dokumentation for, at varen er afsendt. Vi kan ikke refundere penge for en vare som er bortkommet i posten. Returnering af varer står for egen regning, medmindre der er tale om en berettigede reklamation eller en forkert leveret vare. Varer, der returneres per efterkrav, eller som sendes uden porto, vil blive nægtet modtaget.

Ifølge de nye fortrydelsesregler for varer købt på nettet (juni 2014), så må varen bruges inden køber fortryder købet. Her skal det dog gøres klart, at sælger ikke er forpligtet til, at tilbagebetale det fulde beløb, hvis varen bærer præg af at have været brugt udover, hvad man må i en butik. Det er op til sælger, at fastsætte den eventuelle værdiforringelse. Vi kan ikke sælge varer, som bærer præg af at have været brugt og derfor kan værdiforringelsen godt være 100 %.

Sådan gør du, hvis…

Du har fortrudt dit køb:

  • Udfyld retursedlen og returner varen til os i original emballage, ubrugt og med hangtag siddende i, indenfor 14 dage.
  • Du betaler selv returportoen.
  • Husk at gemme din postkvittering, som bevis for at varen er afsendt.
  • Når vi har modtaget varen og godkendt returneringen, overfører vi hurtigst muligt købsbeløbet til din konto i overensstemmelse med forbrugeraftalelovens § 21 stk. 3 og 4. Bemærk at der kan gå op til 30 dage, før du kan se beløbet på din konto. Tidsrammen afhænger af kreditkortudbyderen og/eller din bank. Du vil modtage en mail med din kreditnota, når beløbet er tilbageført til din konto.
  • Det er ikke muligt at returnere en vare ved personligt fremmøde på virksomhedens adresse, uden en forudgående aftale.
  • Hvis du allerede har fortrudt dit køb, inden ordre er leveret, kan du nægte modtagelsen af pakken. Hvorpå pakken returneres til os.

Du ønsker at bytte din vare til en anden:

  • Udfyld retursedlen og returner varen til os i original emballage, ubrugt og med hangtag siddende i, indenfor 14 dage.
  • Du betaler selv returportoen.
  • Husk at gemme din postkvittering, som bevis for at varen er afsendt.
  • Der ombyttes kun til samme vare i anden størrelse, farve eller til en vare i samme prisklasse (ellers skal du returnere din vare, som anført ovenfor og købe en ny).
  • Husk at angive, hvilken vare du ønsker i stedet.
  • Når vi har modtaget varen og godkendt ombytningen, fremsender vi hurtigst muligt den ønskede vare.
  • Vi betaler fragten for den nye vare.
  • Det er ikke muligt at ombytte ved personligt fremmøde på virksomhedens adresse, uden en forudgående aftale.

Din vare er mangelfuld eller der er blevet leveret en forkert vare:

  • Udfyld retursedlen og returner varen til os i original emballage, ubrugt og med returmærkat og hangtag siddende i, indenfor 14 dage.
  • Husk at gemme din postkvittering, som bevis for at varen er afsendt.  
  • Når vi har modtaget varen retur, fremsender vi hurtigst muligt en ny vare.
  • Vi refunderer dine fragtomkostninger til det kreditkort, varen er købt med. Husk at vedlægge dokumentation for fragtomkostningen.

Varer skal returneres med returseddel til følgende adresse;

Perfectly Simple ApS
Egeholms-Ager 4
3250 Gilleleje

Har du ikke længere retursedlen kan du kontakte os på info@perfectlysimple.dk og så sender vi en ny til dig pr. e-mail.

Du vil modtage en e-mail, så snart vi har registreret din returpakke på vores lager. Vær opmærksom på, at der kan gå op til 8 dage, inden du hører fra os. Har du ikke hørt noget der, skal du kontakte os på info@perfectlysimple.dk

Reklamation

Alle vores varer er omfattet af købelovens regler om 24 måneders reklamationsret. Derfor kan du som kunde klage over fejl eller mangler ved varen, som er opstået indenfor 24 måneder efter købet. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationsretten dækker ikke, hvis fejl, skader eller slitage opstår på grund af forkert brug, manglende vedligeholdelse eller almindeligt slid.

Når du sender en vare, du ønsker at reklamere over retur, er det vigtigt, at du udfylder retursedlen og udførligt angiver, hvad fejlen er. Returomkostninger i forbindelse med en berettet reklamation refunderes. Vi anbefaler, at du kontakter os, før du sender en eventuel reklamation retur, for bedre at kunne vejlede dig omkring processen.

Har du ikke længere retursedlen kan du kontakte os på info@perfectlysimple.dk og så sender vi en ny til dig pr. e-mail.

Oplysning om klagemuligheder

Hvis du vil klage over en vare købt hos os, kan du indgive en klage til:

Center for Klageløsning i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby
Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk

Europa-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage.
Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klagen indgives her: http://ec.europa.eu/odr


Forbehold for ændringer:

Perfectly Simple ApS forbeholder sig ret til at ændre og opdatere de regler og betingelser, der gælder for dette website. Det er derfor vigtigt, at du løbende holder dig orienteret om evt. ændringer.

Hjemmesiden www.perfectlysimple.dk drives af virksomheden:

Perfectly Simple ApS
Egeholms-Ager 
3250 Gilleleje
info@perfectlysimple.dk
CVR nr. 35252916